torsdag 24. januar 2013

TATT AV VINDEN!

Ja,ikke filmen altså. Men her har vi forferdelig vind om dagen. Idag har jeg ryddet terrassene for alt som er løst-stoler,bord små krukker etc.Kunne bare glemme å henge ut klesvasken. Vet ikke hvor jeg skulle funnet igjen den.
Men temperaturen har vært bra. Helt opptil +18. Så etter å ha sittet inne i timesvis,så tok jeg sjansen på min daglige times spasertur. På med joggesko og ut i det blå. Huj,som det blåste. Var glad at håret i hverfall satt fast i ene enden.
Men hvor skulle jeg gå? Det blåste like ille ifra alle kanter. Men har ett fint turområde rundt der urbanisasjonen har bassengene. Så la i vei. Palmer og Pinjefuruer lå nesten langflate enkelte steder. På vei opp mot toppen av området,så fikk jeg problemer. Vinden tok tak,så jeg gikk nesten baklengs. Det var bare å legg seg nærmest langflat opp bakken. Opp skulle jeg. Tok sikte på nærmeste gatelykt,og  slang meg rundt den,mens jeg ventet på at vindkastet skulle slippe litt. Og da var det jeg fikk latterkrampe.Husket plutselig på en episode da jeg kjørte taxi på Flisa. En sen kveld bortover Kaffegata. Og der fikk jeg se en som sto litt "attkjekk" helt rolig,for så å ta sikte på nærmeste lyktestolpe,og så full fart og et godt tak rundt stolpen. Og så det samme mot neste. Det var litt av ett syn,og akkurat sånn følte jeg meg der jeg sto. Det var bare en ting som var forskjell på situasjonen. Det blåste ikke på Flisa den kvelden!

PS.Jeg kom meg vel hjem!

Ciao!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar