mandag 24. september 2012

Hjemme igjen!

I går var jeg endelig hjemme igjen etter ca 2 mnd i "vinterlandet". Og til en temperatur på rundt 30 grader. Herlig!
Men så sliten! Våkna kl.02.30,etter bare snaue to timers søvn helt i ørska. Flyet gikk kl.06.00,og håpet på litt søvn underveis. Fem minutter forsinka,og så var vi i lufta,med 185 passasjerer.
Flott flyvær,ingen turbulens,og vi bare fløt avsted. Over Danmark,Nederland,Frankrike og innover Spania-i rute. Men etter en stund-og litt i tidligste laget-begynte oppbremsingen,som vanligvis ikke starter før ca 15-20 min før landing. Og etter en stund hadde jeg følelsen av at vi sto nesten stille i lufta. Jeg satt ved vinduet-hvilket jeg alltid gjør,og så ned på bakken. Og flyet bare krøp sakte fremover. Ok tenkte jeg,skal vi ned her,så blir det fritt fall. Nærmest mageplask på land.
Da var plutselig kapteinen på tråden,og opp lyste at vi ville bli endel forsinket,for det var trøbbel med rullebanen. Så hang vi høyt der oppe da,og svevde rundt omtrent som en hauk som speider etter noe spiselig langt der nede. Og vi fikk se Benidorm,Albir og enda flere steder langsmed Costa Blanca kysten igjen og igjen. Vakkert? Jada,men man blir jo lei disse høye monstere av noen bygg i Benidorm,som ser ut som om noen hadde mistet dem  fra lufta.
Men så etter en drøy halvtime fikk vi endelig landet,og så var det bagasjen. Som selvfølgelig lot seg vente på. Kanskje den hadde gått av der oppe et sted?. Men den kom da til slutt.
Og endelig var jeg på vei hjem til Dream Hills. Sove,var det eneste jeg tenkte på.
Men når man har naboer som har ventet på at jeg skulle komme i over en mnd,så tok det en god stund før klemming og skravling var ferdig. Så endelig,etter å ha fått i meg litt mat,var sofaen neste stopp. Og gjett hvem som slokna med en gang? Tre timer senere,fortsatt litt fortumlet, kom jeg meg opp. Åpnet ytterdøra,og for en suprise!.Der rygget akkurat naboen Opeln inn gjennom porten hos meg. Skinnende ren og nypolert! De syntes at jeg hadde sett så utslitt ut,at de ville gi meg en hyggelig overraskelse,for de var så glad for at jeg endelig var hjemme igjen.
Tenk og ha slike naboer! De vokser nok ikke på trær! Kanskje bare her i Spania?

Ciao!

Hmm-kanskje jeg skal reise bort ett par dager da bilen begynner å se skitten ut igjen?

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar